Sunday, April 23, 2006

Cilek Cilginligi!!!




Bu bir yemek blogu degil. Ama her telden calan bir blog olmasini istedigim icin ve de Cumartesi gunumun buyuk bolumunde bununla ugrastigim icin pastami da sizinle paylasmak istedim.

Resimler cok istedigim gibi olmadi cunku evden cikmak uzereyken son dakikada cektim. Bu seferlik boyle olsun.



Yeryuzunde cilek ve krema kadar bastan cikaran bir sey var mi? Bence muhtesem bir ikili!

Aslinda her sey sevgili Huysuz ve Tatli'nin sayfasinda kremali cilekli milfoy tarifi vermesiyle oldu. Sonra sevgili Gun'de denedi bu tarifi. Ben de tam dayanamayip yapacakken teyzem Cumartesi aksami evindeki kucuk aile yemegi icin tatli yapma gorevini bana verdi. Ben de tabi aklimda bu nefis krema tarifi neler yapayim diye dusunmeye basladim. Pasta tabani alip kremayi arasina surmek geldi aklima. Ama sevgili annem kedi dili biskuvisini onerince bu fikir de cok hos gorundu ve Huysuz'un kulaklarini cinlatarak hummali calismaya basladim :)

Aynen soyle yaptim:



Cilekli Kremali Kedidili Pastasi

Malzemeler

Krema icin (Bkz orijinal tarif)

1/2 litre süt
2 dolu kaşık un
2 adet yumurta sarısı
1 adet vanilya
1 çay bardağı toz şeker
1 dolu çorba kaşığı tereyağı

Ben buyuk bir pasta istedigim icin malzemeyi ikiye katladim.

Ayrica...

1.5 paket kedidili biskuvisi
Cilek

(bu malzemelerin miktari kabinizin buyuklugune gore degisebilir, ben buyuk kare borcama yaptim)

Yapilisi

Kremayi hazirlamak icin yumurta sarilari ve seker tel cirpici ile cirpilir. Terayagi haric tum malzemeler ilave edilip kisik ateste muhallebi kivamina gelinceye kadar karistirilir. Atesten alip biraz sogutulunca tereyagi eklenip mikserle cirpilir.

Kedidili biskuviler sutle islatilip tabaga dizilir, uzerine kremanin yarisi dokulur ve yassi dogranmis cilekler dizilir. Tekrar biskuvi, krema ve en uste de cilekler dizilir. Krem santi ile suslenir.

Tek kelime ile nefis bir tatli oldu. Cileklerin bu kadar guzel oldugu bir mevsimde bu hafif tatliyi denemenizi oneririm. Hepinize iyi haftalar ;)

16 Comments:

Blogger Pinar said...

Sevgili Cerise,
Dedigin gibi krema ve cilek gibisi yok :) Ellerine saglik muthis olmus. Bahar bitmeden bol bol cilek yemek lazim. Kocaman optum. Sevgiler.

11:43 PM  
Blogger huysuz said...

Süpersin cerise, ben de bunu deniycem valla en kısa zamanda !

10:14 AM  
Blogger ibeking said...

çilekli her tatlı beni benden alıyo..eline sağlık be cerise...

2:32 PM  
Blogger elif said...

bu krema ne güzel görünüyor böyle, bembeyaz...
geçenlerde bir çilekli tart yedim ben de, aklım uçtu. dünyanın en güzel meyvesi çilek.

8:38 PM  
Blogger Cerise said...

Saol Pinarcim, baharin habercisi cilekleri goturelim bir guzel :)

Huysuzcum sayende ortaya cikti valla bu eser :)

Ibeking aynennn :)

Elifcim evet evet cilek gibisi yok!

10:15 PM  
Blogger kedi said...

Kirazım laan,yağ yakma çalışmalarından sonra hiç oldumu bu çilekli kremalı namussuz tatlı yaww,ben senin o mucize sıvıyı yaptım ve harika oldu,diyetteyim ve hiçbir foto beni baştan çıkaramaz,çilek-krema benim aklıma sadece bişey getiriyor,ehi ehi ,anlarsın yaaaa(... and city)
Allah emi beni de beni,utanacağım tuttu,sex diyemedim ehi ehi ehi

10:51 PM  
Blogger Cerise said...

Biyonigim valla siparis uzerine yaptim, bir parca da emegimin hakki diye yedim yani :)
Ama siviyi begendigine sevindim. Ben de icmeye devam ediyorum, elbet gorecegiz bir faydasini utangac biyonigim benim :P

11:17 PM  
Blogger Pinar said...

Cerise'cim,
Gecenlerde yapitigim pastayi koydum ben de bu cilek cilginligi furyasina katilip :) Hani ye #... diye bir olay var ya, bu sefer cilek yapmalari lazim. Kocaman optum.

4:20 AM  
Blogger Pinky said...

Canım alttaki yağ yakıcı tarif ile pek uyumlu oldu :))) Ay aman kim takar yağ yakıcıyı di mi çileklipasta verin banaaaaaaaaaaa..çok süper gözüküyo canım ya ellerine sağlık.öpüyorum seni

11:13 AM  
Blogger Gün said...

Battı balık yan gider, bunu da deneyeyim bari...

2:26 PM  
Blogger Age35 said...

Çok güzel ,tam kızıma göre...

10:31 PM  
Blogger Cerise said...

Pinarcim o etkinlik coktan cilek olmus bile :) Pek ileri gorusluymusuz canim :) Senin pasta da super gorunuyor!

Pinkycim onemli olan yapmak ama az yemek degil mi ama? :)))

Dene Guncum dene :) Bak bizde her turlu hizmet var: hem yediririz hem yaktiririz :)

Age 35 benim kucuk yegenlerim cok sevdi, eminim senin kizin da sever :)

11:32 PM  
Blogger YesilErik said...

Ben de diyorum onceki yazida yag yakma filan, burda kremalar, n'oluyoruz? :)) Neyse, afiyet olsun efenim, bakma sen bana.

12:23 AM  
Blogger Gamzeli said...

ŞİMDİ ÇİLEK YİYİYORDUM..EĞER ŞU KREMALI PASTALARDA OLSAYDI SÜPER OLUCAKTI YANINDA...

4:53 PM  
Blogger sevilay said...

hmmm hemde kremali, bayildim bayildim.

Ellerine saglik cok güzel görünüyor.

Selamlar

7:18 PM  
Blogger Cerise said...

Yesilim Erigim hem yakariz hem yeriz icabinda ;) Ehhehe :)

Gamzeli ve Sevilay hosgeldiniz ve tesekkurler :)

9:08 PM  

Post a Comment

<< Home