Wednesday, May 10, 2006

Törkiş Kafi


Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır demiş atalarımız...

Ben kırk yılı bilemeyeceğim ama yemeğin üzerine içildi mi o günü çok güzel kurtarıyor diyebilirim :)

Benim Türk Kahvesi ile tanışmam ortaokul yıllarındaydı sanırım. Annemin kahvesi meşhurdur bizim ailede. Annem de bana öğretti yapmayı tabi. Kahve sever bir babam da olunca akşamları yemek sonrası "hadi kızım bir kahve yap da içelim" söylemleri ile mutfağa gidip söylene söylene yaptığım, yapmaktan pek zevk almamama rağmen anlayamadığım bir şekilde lezzetli ve bol köpüklü yaptığım bir içecek olmuştur Türk kahvesi yıllar yılı. Hani derler ya severek yapınca güzel olur yiyecekler, ben bu tezi bir güzel çürüttüm yani :) Genelde de başkalarına yapar, kendim ağzıma sürmezdim. Mis gibi Nescafé varken niye içeyim onu derdim.

Sonra okul bitti işe başladım. Bizim şirkette bizim kata bakan çaycı her öğleden sonra kahve yapar getirirdi. Herkes kapış kapış alırdı kahvelerini. Ben bir süre yine eski alışkanlık yüzüne bakmadım öğleden sonrası kahvelerinin. Şartlanmışım sanki işte Cerise kahve sevmez diye. Sonra bir gün fazla mıydı neydi, haydi içeyim dedim. Sonra bir daha, bir daha derken aaa bir baktım o kahveleri kapışanlardan biri olup çıkıvermişim :) Meğer şimdiye kadar ben neler kaçırmışım!

Sonra başka kata taşındık. O katın çaycısı yapmıyordu kahve. Sonra sadece yöneticilere ve misafirlere yapılacak dendi. Biz o dönemde bir ara elektrikli plastik cezvelerden aldık, nöbetleşe kendimize pişirdik her gün. Gerçi ben çok korkuyordum onlardan, hala da korkarım çünkü patlıyorlarmış galiba. En son gelen çaycı kız iyi biriydi, arada pişiriyordu bize... Şimdi ise çok teknololocik bir binada çalışıyoruz, evet her şey şık, lüks ama insancıl değil. Çünkü çaycılarımızın yerini makinalar aldı. Cappucino, espresso yapıyor o makinalar. Ama Türk kahvesi yapamıyorlar işte :( Patlayan, çatlayan plastik cezveler de yasak, yasak olan daha bir çok şey gibi...

Ben bunu niye yazdım? Çünkü az önce gidip hem babama hem de kendime güzel bir kahve yaptım :) Kahveyi çoook seven biri daha var ki, gelince ben ona ne kahveler pişireceğim :)

Hele bir gelsin de...

9 Comments:

Blogger elif said...

beş gün kalmış galiba. ay ay ne heyecanlı!

9:30 AM  
Blogger huysuz said...

yanında sigara ve muhabbetle pek severim valla ! yaparsın artık bi ara ablana şööle köpüklü bi türk kahvesi :)

10:23 AM  
Blogger efsane said...

Fal bakan olmazsa ben içmem valla yok mu şöle güzel bi fal bakan???

11:09 AM  
Blogger crystalsdreams said...

ya bişi diicem, ben pratik kahve yapsın diye üretilen plastik kahve makinasını kullanamıyorum,yok ne zaman yapsam beceremiyorum kahveyi o makinada:)hayır ben salaam peki ama bi kere de mi olmaz düzgün bi kahve! neyse ama cezvede yapılan kahve makbull zaaati, bi gün karşılıklı içicezz diiğğğ mii:)

7:39 PM  
Blogger Cerise said...

Elif heyecandan kalbim duracak, şaka gibi geliyor hala!

Huysuzcum ablacım yapmaz mıyım hiç, ayıpsın :) Kahvenin yanında muhabbet bedava!

Birefsane hiç anlamam faldan ama sen biliyorsan fincanımı cezvemi kapar gelirim valla :)

Kristıl o plastiklerin içine malzemeyi koyup karıştırman yetiyor genelde ama niye olmadı ki acaba seninkiler bilemedim? Estağfurullah şekerim, karşılıklı kahvemizi içerken ben sana inceliklerini anlatırım :) Ama sen yine cezveden şaşma :)

10:38 PM  
Blogger DAMLA said...

Benim de evde akşam yemeği sonrası kahve yapma görevim vardı ve ben de hiç içemezdim. Aynen senin gibi işe başladıktan sonra ben de türk kahvesi düşkünü oldum çıktım, hele de yanında lokum veya çikolatayla!!... hımmmmm harika oluyor...
Ama madem sen böyle köpüğü bol yapıyorsun artık senin elinden de içeriz herhalde hıııı?!...
Geri sayım başlamış bu arada, hadi hayırlısı. Şimdi geçmek bilmez bu son günler, iyi bilirim!!!

9:30 AM  
Blogger kedi said...

bi ben şu kaaveye tiryaki olamadım len.

Benim için varsa yoksaa çay
çay
çayyyyy

Gün içinde 15-20 bardak içiyorumdur.Allahtan yıllardır şekersiz içiyorum da kalori şiysinden yırtıyorum.

Emmee senin elinden şööle köppüklü bi kave içmek isterim kirazımmm,gurban oluviririm beng sagaaaa :)))))))

10:18 PM  
Blogger vintage biscuit said...

hergün bi fincan türk kahvesi , her derde deva :)))

9:04 PM  
Blogger Cerise said...

Biyonikçim şimdi çayın yeri ayrııı, ona laf yok :)

Vintage Biscuit güzel birşey şu kahve evet :)

12:04 AM  

Post a Comment

<< Home